Sunday, April 11, 2010

Sympathy for Poland


My condolences for the loss of President Lech Kaczynski, his wife, and other officials of the Republic of Poland. My sympathies for the relatives and friends of the departed; Also, my prayers are with all those grieving. May God have mercy upon the land of Pulaski and Chopin.


GDY POKÓJ NIEBIESKI

Gdy pokój niebieski Bóg w duszę mi tchnie,
Choć burzy zagraża mi mi szał,
To jednak we wierze pieśń chwały Mu ślę:
„Błogo mi, w Panu mam wieczny dział!”
[:Błogo mi:], błogo mi, W Panu mam wieczny dział!

Gdy trwogą śmiertelną przejmuje mię wróg
I grozi mi wciąż jego strzał,
To wiem, że złośnika Zbawiciel już zmógł,
Że zupełne zwycięstwo mi dał.
[:Błogo mi:], błogo mi, W Panu mam wieczny dział!

Ciężary mych grzechów Pan rzucił już w dal,
Gdy za mnie przekleństwem się stał, O, chwal
Go, ma duszo, na wieki Go chwal,
Bo w żywocie zgotował ci dział.
[:Błogo mi:], błogo mi, W Panu mam wieczny dział!

Już żyję w Chrystusie, On gwiazdą jest mą,
W ciemności nie będę się bał;
Ni męki, ni burze zaszkodzić mi śmią,
W Nim pokoju wiecznego mam dział.
[:Błogo mi:], błogo mi, W Panu mam wieczny dział!


.
tłumaczenie na jêzyk polski Pa­weł Si­ko­ra,
in Harfa Syjońska. Śpiewnik dla użytku misji wewnętrznej (Cieszyn: 1912).

No comments: